
سرپرست منابع طبیعی استان مازندران-ساری از اصحاب رسانه بهعنوان مشاوران و بازوان فکری، تجلیل کرد
معرفی خبرنگاران برگزیده جشنواره منابع طبیعی و رسانه
«علی باقری جامخانه» در آیین تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره منابع طبیعی و رسانه گفت: اصحاب رسانه مشاوران و بازوان فکری ما هستند و اعتقاد دارم رسانه در حفظ انفال بسیار کمککار خواهد بود.
به گزارش تفکر، وی با اشاره به این مهم که ما در بعضی مسائل به لحاظ افکار عمومی و اطلاعرسانی حوزه منابع طبیعی خیلی کار نکردیم، افزود: اقدامات بزرگ آبخیزداری مازندران از جمله موضوعاتی است که به اطلاع مردم نرسید و در اطلاعرسانی و فرهنگ، ضعیف عمل شد.
سرپرست ادارهکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری در ادامه گفت: اگر در حوزه فرهنگ سازی بهتر عمل میکردیم امروز شاهد بسیاری از تخریبها نبودیم و یقیناً پیشگیری میشد.
باقری جامخانه بیان کرد: وظیفه ما حفظ انفال است و باید اعتماد مردم به منابع طبیعی بازگردد.
وی با اظهار این مطلب که، رسانهها مشاوران و بازوان فکری ما هستند و نقش موثری در حفظ انفال و فرهنگسازی ایفا میکنند، تصریح کرد: ما مرز مشترک طویلی با اراضی مردم داریم و معتقدیم بهترین جنگلبان، خود مردم هستند.
در پایان این مراسم، از «حسین احمدی» بهعنوان برگزیده بخش تیتر و گزارش، «مجتبی قربانی» برگزیده بخش گزارش، «مهدی پورعرب» برگزیده بخش خبر، «سید رضا هاشمی» برگزیده بخش مصاحبه، «ابراهیم فلاح پرکوهی» برگزیده بخش عکس خبری و «مهدی حسنپور» بهعنوان فعال صدا و سیمای مرکز مازندران در حوزه منابع طبیعی با اهدای تندیس جشنواره و لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

از «گندمِ استراتژیک» تا «نانِ سیاسی»
گندم محصولی استراتژیک است به این دلیل که نان کالایی سیاسی است و اگر میبینیم دولت مقادیر قابلتوجهی یارانه به این بخش اختصاص میدهد بهخاطر تأمین نان است که کمبود آن میتواند تنشهای اجتماعی و حتی امنیتی با خود بیاورد.

عاشورا و ملتِ امام حسین(ع)
ماه محرم امسال در دیار علویان یک تفاوت با سنوات قبل داشت و آن تشییع پیکر شهدای حملات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی بود که در شهرهای مختلف استان برگزار شد، شهدایی که اکثریت آنان غیرنظامی، زن و کودک بودند و نوع شهادت آنان نیز مانند آنچه در کربلای امام حسین(ع) رخ داد، آکنده از مظلومیت بود.

همیشه واسطهها و دلالان برنده هستند !
طی چند سال گذشته قیمت برنج طارم محلی در زمان برداشت، به حداقل خود میرسد و چند ماه پس از آنکه کشاورز، برنج تولیدی خود را با قیمت پایین فروخت و کیسههای شالی به سلامت در انبار دلالان بر زمین نشست، قیمت آن افزایش مییابد و واسطهها و دلالان برنده میشوند.
