فرماندار سوادکوه شمالی در جلسه شورای اداری شهرستان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران:
حفظ ثبات در بازار اولویت اصلی ماست
«جمیله قائیپاشا» در جلسه شورای اداری سوادکوه شمالی که با حضور ویژه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران برگزار شد، گفت: حفظ ثبات در بازار و تامین و عرضه کالاهای اساسی اولویت اصلی ماست.
به گزارش تفکر، فرماندار شهرستان سوادکوه همچنین از محمدابراهیم تولایی قدردانی کرد که به دعوت فرمانداری پاسخ مثبت دادند و به جلسه شورای اداری شهرستان آمدند.
وی افزود: در شرایطی که کشور دو جنگ تحمیلی را در یک سال پشت سر گذاشت و تحریمهای دشمن هم مشکلاتی را ایجاد کرده است، اهمیت توجه ویژه به اقتصاد و معیشت مردم، کمتر از اهمیتِ جنگ نیست.
قائیپاشا به تبعات مستقیم جنگ و شرایط تحریمی اشاره کرد و گفت: وقتی تحریمهای ظالمانه ادامه دارد و صنایع زیرساختی ما توسط دشمن هدف گرفته میشود، کمبودها و مشکلاتی هم در بازار ایجاد میشود و لازم است با همفکری و کار و تلاش بیشتر، این کمبودها را جبران کرد.
فرماندار سوادکوه شمالی بر حذف واسطههای توزیع تاکید کرد و خطاب به معاون استاندار مازندران گفت: مشکل عمده شهرستان سوادکوه در بخش توزیع است و کنترل آن نیز خارج از شهرستان است و لازم است شما در استان عنایت ویژه داشته باشید.
قائیپاشا خاطرنشان کرد: سوادکوه شمالی از نظر وسعت سرزمینی بیشتر از برخی شهرستانهای اطراف است اما جمعیت پایینی دارد و همین موضوع موجب شد در جمع شهرستانهای کمتر برخوردار قرار بگیرد در شرایطی که ظرفیتهای تولیدی و همچنین گردشگری بالایی دارد.
فرماندار سوادکوه همچنین گفت: توزیع کالاهای اساسی در شهرستان به لطف ادارات مربوطه ازجمله صمت و جهاد کشاورزی هماهنگ با استان بهخوبی انجام شد و طی ماههای اخیر هیچ کمبودی در این زمینه نداشتیم.
نماینده عالی دولت به وضعیت کارخانه اشباع تراورس سوادکوه شمالی اشاره کرد و گفت: این مجموعه شباهت بسیاری به نساجی قائمشهر دارد و بسیاری از سالمندان شیرگاه، بازنشسته این مجموعه هستند که امروز به حال خود رها شده است و نیاز به احیا دارد و از معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران خواست بازدیدی از این مجموعه داشته باشند.
گفتنی است در این جلسه روسای جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات و همچنین فرمانده سپاه شهرستان سوادکوه در حضور معاون استاندار مازندران گزارشی از فعالیت دستگاههای تحت مدیریت خود ارائه کردند.



«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.