به گزارش تفکر، مدیرکل انتقال خون مازندران ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، با بیان اینکه ماه محرم ماه ایثار و فداکاری است، گفت: مراکز اهدای خون بهشهر، ساری، بابل، آمل، تنکابن، چالوس در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸ تا ۱۳ و مراکز اهدای خون نور، قائم شهر و گلوگاه فقط در روز تاسوعا فعال و آماده پذیرش داوطلبان و عاشقان فرهنگ اهدای خون هستند تا شهروندان بتوانند در این ایام مقدس، با اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
وی با اشاره به اینکه اهدای خون یک ضرورت درمانی و مسئولیت اجتماعی است، افزود: استان مازندران به دلیل شرایط خاص خود، همواره نیازمند ذخایر خونی پایدار است.
مدیرکل انتقال خون استان مازندران همچنین گفت: وجود تعداد بالای بیماران خاص بهویژه بیماران تالاسمی که به صورت مداوم به خون نیاز دارند در کنار تعدد مراکز درمانی و همچنین پذیرش حجم بالای مسافران و گردشگران در فصلهای مختلف، نیاز به خون و فرآوردههای خونی در این استان دو چندان کرده است.
وی تصریح کرد: تأمین خون برای این بیماران، نیازمند مشارکت همیشگی مردم است از همین رو ماه محرم فرصتی ارزشمند برای اهداکنندگان و بهویژه افرادی است که تاکنون فرصت حضور در این پویش انسانی را نداشتهاند تا با اهدای خون، نقشی مؤثر در نجات جان انسانها ایفا کنند.
محمدی فیروزجایی در پایان تأکید کرد: امیدواریم مردم شریف استان با درک شرایط خاص درمانی مازندران، در این پویش انساندوستانه مشارکت فعال داشته باشند تا با تکیه بر ذخایر خونی کافی، هیچ بیماری در مراکز درمانی استان دغدغهای بابت تأمین خون نداشته باشد.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.
به لطف دولت «نان» هم گران شد
«نان» یک ماده غذایی پایه است به این معنا که در سر همه سفرهها و در همه وعدههای غذایی مصرف میشود و در چنین شرایطی دولتمردان و نمایندگان باید هم در تأمین آن و هم در تثبیت قیمت آن، اهتمام ویژه داشته باشند در حالیکه روز گذشته و بدون اعلام قبلی، گران شد و این گرانی را مردم زمانی فهمیدند که برای خرید نان از واحدهای خبازی کارت کشیدند.