tafakkor.ir

کد خبر : 6946
تاریخ خبر : 1405/04/02
استمرار «پویش اهدای خون» در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)
مدیرکل انتقال خون مازندران خبر داد:
استمرار «پویش اهدای خون» در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)
«عبداله محمدی فیروزجایی» از فعالیت مراکز اهدای خون استان مازندران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) خبر داد و از مردم نوع‌دوست دعوت کرد با حضور در این مراکز، در پویش اهدای خون شرکت کنند.

به گزارش تفکر، مدیرکل انتقال خون مازندران ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، با بیان این‌که ماه محرم ماه ایثار و فداکاری است، گفت: مراکز اهدای خون بهشهر، ساری، بابل، آمل، تنکابن، چالوس  در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت ۸ تا ۱۳  و مراکز اهدای خون نور، قائم شهر و گلوگاه فقط در روز تاسوعا  فعال و آماده پذیرش داوطلبان و عاشقان فرهنگ اهدای خون هستند تا شهروندان بتوانند در این ایام مقدس، با اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

وی با اشاره به این‌که اهدای خون یک ضرورت درمانی و مسئولیت اجتماعی است، افزود: استان مازندران به دلیل شرایط خاص خود، همواره نیازمند ذخایر خونی پایدار است. 

مدیرکل انتقال خون استان مازندران همچنین گفت: وجود تعداد بالای بیماران خاص به‌ویژه بیماران تالاسمی که به صورت مداوم به خون نیاز دارند در کنار تعدد مراکز درمانی و همچنین پذیرش حجم بالای مسافران و گردشگران در فصل‌های مختلف، نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در این استان دو چندان کرده است.

وی تصریح کرد: تأمین خون برای این بیماران، نیازمند مشارکت همیشگی مردم است از همین رو ماه محرم فرصتی ارزشمند برای اهداکنندگان و به‌ویژه افرادی است که تاکنون فرصت حضور در این پویش انسانی را نداشته‌اند تا با اهدای خون، نقشی مؤثر در نجات جان انسان‌ها ایفا کنند.

محمدی فیروزجایی در پایان تأکید کرد: امیدواریم مردم شریف استان با درک شرایط خاص درمانی مازندران، در این پویش انسان‌دوستانه مشارکت فعال داشته باشند تا با تکیه بر ذخایر خونی کافی، هیچ بیماری در مراکز درمانی استان دغدغه‌ای بابت تأمین خون نداشته باشد.