کد خبر : 6133
زمان انتشار : 1404/06/26 |
ثبت 132 هزار «مزاحمت تلفنی» در مراکز اورژانس
رییس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

ثبت 132 هزار «مزاحمت تلفنی» در مراکز اورژانس

«یحیی صالح‌طبری» به حجم بالای تماس‌های ورودی طی یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود ۸۰۳ هزار تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ مازندران برقرار شد که متأسفانه نزدیک به ۱۳۲ هزار تماس از نوع مزاحمت تلفنی بوده است، با این حال بیش از ۱۳۰ هزار اعزام آمبولانس در پاسخ به تماس‌های واقعی صورت گرفته است.

به گزارش تفکر، رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران به‌مناسبت روز ملی اورژانس گفت: نیروهای اورژانس استان طی یک‌سال گذشته بیش از ۱۵۶ هزار ماموریت انجام دادند.

صالح‌طبری گفت: از مجموع مأموریت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۳، حدود ۱۲۸ هزار مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی و نزدیک به ۲۸ هزار مورد مربوط به سوانح ترافیکی بوده است.

وی ادامه داد: سهم پایگاه‌های شهری از این مأموریت‌ها بیش از ۱۱۴ هزار مورد و سهم پایگاه‌های جاده‌ای نیز بیش از ۴۲ هزار مورد بوده است.

رییس اورژانس مازندران اضافه کرد: در همین مدت، هماهنگی برای انتقال و پذیرش بیش از ۹ هزار بیمار نیازمند خدمات فوق تخصصی از طریق سامانه MCMC انجام شد که نقش مهمی در تسریع درمان بیماران ایفا کرده است.

وی از اجرای برنامه‌های آموزشی در سطح جامعه خبر داد و گفت: آموزش کمک‌های اولیه، احیای قلبی-ریوی و نحوه صحیح تماس با اورژانس از جمله طرح‌های همیشگی این مرکز برای ارتقای فرهنگ سلامت عمومی است.

صالح‌طبری در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های آینده اشاره کرد و افزود: توسعه پایگاه‌ها در مناطق محروم، هوشمندسازی سامانه‌های ارتباطی، آموزش نیروی انسانی متخصص و همکاری بیشتر با دستگاه‌های امدادی و درمانی از جمله اهداف در دستور کار اورژانس مازندران است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اورژانس ۱۱۵ مازندران نمادی از تعهد، تخصص و انسان‌دوستی است و در روز ملی اورژانس، از تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران قدردانی می‌کنیم.

لینک کپی شد
ارسال نظرات
یادداشت