به گزارش تفکر، مدیرکل راهآهن شمال در همین زمینه گفت: نیمهشب گذشته خروج ۲ واگن قطار باری از ریل در محدوده زیراب به شیرگاه منجر به خسارت بخشی از ریل شد و به همین دلیل تردد قطارها در راهآهن شمال در حال حاضر متوقف است.
وی افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش وقوع حادثه از نیمهشب گذشته نیروهای فنی و تخصصی راهآهن با تجهیزات کامل برای بازسازی مسیر عازم محل حادثه شدند و عملیات ترمیم خط با حضور حداکثری نیروهای تخصصی و فنی آغاز شد.
مدیرکل راهآهن شمال ادامه داد: از نیمهشب گذشته تا کنون حدود ۱۵۰ نیروی فنی و مهندسی راهآهن بیوقفه در محل حادثه مشغول فعالیت هستند و تا عصر امروز -شنبه- تردد قطارها در این مسیر از سر گرفته میشود.
معصومی گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و فقط به بخشی از این مسیر ریلی آسیب وارد شد. علت وقوع حادثه نیز در دست بررسی است.
گفتنی است راهآهن شمال بهعنوان بخشی از خطوط ریلی سراسری از خروجی ایستگاه گرمسار آغاز میشود و تا ورودی ایستگاه گلوگاه ادامه دارد. طول این مسیر ۳۳۰ کیلومتر است و در مسیر آن یکهزار و ۵۰۰ پُل و آبگذر، ۹۵ تونل و ۴۱ گذرگاه حفاظ شده وجود دارد.

هشداری برای ساکنانِ فردا
فعالان زیستمحیطی، دغدغهمندان و دلسوزان نیز مانند فرماندار ساری بارها درخصوص تغییر مسیر آب «اسبهرو» بهعنوان سرشاخه اصلی که 50 درصد آب رودخانه تجن را تأمین میکند، چه با احداث سد فینسک چه بدون احداث سد و با انحراف، هشدار دادهاند اما همسایه جنوبی ما تا امروز توجهی به این هشدارها نکرده است.

از «دونوج و رتون» تا «نشای مجدد»
«سدها و آببندانهای پُر از آب» و «قیمت بالای برنج» موجب شد تعداد قابلتوجهی از شالیکاران مازندران در تدارک کشت مجدد برنج هستند و عزم خود را جزم کردند تا به صورت دونوج و رتون یا نشای مجدد، پس از دروی محصول خود طی چند روز آینده، برنجکاری برای کشت دوم را آغاز کنند.

تابستان تازه به مازندران رسید !
در حالیکه بیست روز از نخستین ماه تابستان سپری شده است، تا امروز در استان مازندران شاهد گرمای تابستانی نبودیم هرچند برخی اخبار حکایت از آن دارد که طی چند روز آینده قرار است گستردهترین و شدیدترین موج گرما وارد کشور و استان مازندران شود.
