به گزارش تفکر، رییس این فرودگاه ساحلی، با تأکید بر توسعه زیرساختهای حملونقل هوایی در این شهر گردشگرپذیر، اعلام کرد که برقراری این پرواز گامی مهم در تقویت پیوند گردشگری و زیارتی بین استانهای مازندران و خراسان رضوی است و برنامهریزی برای افزایش پروازها در آینده نزدیک نیز در دستور کار قرار دارد.
شاهپور حیدری با بیان اینکه پروازهای مستقیم بین مشهد و رامسر در روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته برقرار است، تصریح کرد: این پروازها بهصورت رفت و برگشت و طبق برنامهریزیهای انجامشده، صبحها در مسیر مشهد به رامسر حوالی ساعت هشت صبح و در مسیر بازگشت (رامسر به مشهد) ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه بهصورت منظم انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه پروازها مشهد به رامسر با استقبال مسافران بهویژه زائران حرم رضوی و گردشگران شمالی روبهرو شده است، تصریح کرد: انتظار میرود این خط پروازی در فصل تابستان با افزایش تقاضا همراه باشد.
گفتنی است فرودگاه ساحلی رامسر سالهای گذشته موانع پروازی بزرگ و کوچکی را از سرِ راه برداشت و باند فرودگاه توسعه یافت، مرز هوایی آن تصویب و به زیرساختی برای پروازهای بینالمللی تبدیل شد. در قدم بعدی نیز یک ترمینال با ظرفیت بالاتر در دسترس مسافران قرار گرفت.
عذاب وجدان در حمام
دوش آب گرم بعد از یک روز کاری که عبور از خیابان، هیاهو و شلوغیهایش کلی رنگ و روی آدم را(پس از تخریب خاموشِ ریهها) سیاه میکند، چه اتفاق خوشایندیست. تصور کنید که این دلخوشی محبوب را ناگهان یا حتی یواشیواش از دست بدهیم! چه حسی به ما دست میدهد ؟
تشنهلب در هوای آلوده میمیریم
برای اینکه مخاطب این نوشتار متوجه عمق گرمایش جهانی و تغییرات اقلیم باشد لازم است یادآور شویم تا همین چند سال قبل، جنگلهای منطقه الیت در مرزنآباد چالوس در آبانماه زیر نیم متر برف مدفون بود اما طی هفتههای اخیر که اسیر حریق شد، نه تنها برف و بارانی در منطقه نباریده بود بلکه برگهای خشک گیاهان مانند یک انبار باروت عمل کرد و در خدمت گسترش آتش درآمد.
«ایلیوشین» در وقت اضافه
قبول کنیم ما میزبان شایستهای برای میراث جهانی یونسکو نبودیم؛ ما مدیریت بحران را فقط در جلسهها بلدیم؛ در عمل هیچی بلد نیستیم؛ ما پدافند غیر عامل _این سازمان بلندآوازه دولتی_ را برای چه داریم وقتی اینهمه در برابر بلایای طبیعی و غیر طبیعی آسیبپذیریم و اقدامها نیز در وقت اضافه و بدون هزینههای نابودکننده، منتج به نتیجه نمیشود؟