معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد:
تسریع در عملیات احداث پل پلسفید با تخصیص اعتبار
«هوشنگ بازوندی» گفت: تکمیل پل بزرگ پلسفید بهعنوان یکی از نقاط حادثهخیز و پرتردد در محور فیروزکوه–قائمشهر، با هدف بهبود جریان عبور و مرور در دستور کار است و اکنون با تخصیص اعتبار و پیگیری لازم برای عقد قرارداد جدید، مراحل اجرایی پروژه تسریع میشود.
به گزارش تفکر، هوشنگ بازوند در بازدید از عملیات اجرایی پل بزرگ پلسفید در ادامه پروژه احداث باند دوم محور رودهن–فیروزکوه–قائمشهر گفت: این پل به طول ۶۰۰ متر، یکی از بخشهای مهم در تکمیل این مسیر ارتباطی محسوب میشود.
وی با تاکید بر تسریع عملیات با تأمین منابع مالی گفت: با توجه به تغییر در طراحی سازه، مقرر شده است دهانه میانی پل بهصورت عرشه فلزی با ۶ دهانه ۳۳ متری اجرا شود.
رییس شرکت ساخت و توسعه زیریناهای حمل و نقل کشور گفت: این بخش از پروژه در قالب قرارداد جدید، بهزودی به مناقصه گذاشته خواهد شد تا زمینه فعالسازی مجدد کارگاه و سرعتبخشی به ادامه عملیات فراهم شود در همین راستا، جلسهای نیز برای بررسی مسائل فنی و برنامهریزی برای ادامه کار در محل پروژه برگزار شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی به اقدامات برای رفع گره ترافیکی منطقه اشاره کرد و گفت: تکمیل پل بزرگ پلسفید بهعنوان یکی از نقاط حادثهخیز و پرتردد در محور فیروزکوه–قائمشهر، با هدف بهبود جریان عبور و مرور، در دستور کار است و اکنون با تخصیص اعتبار و پیگیری لازم برای عقد قرارداد جدید، مراحل اجرایی پروژه با جدیت دنبال میشود.
گفتنی است وزیر راه و شهرسازی ۱۵ آذر ماه سال گذشته همزمان با دومین روز از سفر استانی به مازندران با بازدید میدانی از شهرستان سوادکوه شمالی، بر تکمیل پل پلسفید تاکید کرده بود.
عذاب وجدان در حمام
دوش آب گرم بعد از یک روز کاری که عبور از خیابان، هیاهو و شلوغیهایش کلی رنگ و روی آدم را(پس از تخریب خاموشِ ریهها) سیاه میکند، چه اتفاق خوشایندیست. تصور کنید که این دلخوشی محبوب را ناگهان یا حتی یواشیواش از دست بدهیم! چه حسی به ما دست میدهد ؟
تشنهلب در هوای آلوده میمیریم
برای اینکه مخاطب این نوشتار متوجه عمق گرمایش جهانی و تغییرات اقلیم باشد لازم است یادآور شویم تا همین چند سال قبل، جنگلهای منطقه الیت در مرزنآباد چالوس در آبانماه زیر نیم متر برف مدفون بود اما طی هفتههای اخیر که اسیر حریق شد، نه تنها برف و بارانی در منطقه نباریده بود بلکه برگهای خشک گیاهان مانند یک انبار باروت عمل کرد و در خدمت گسترش آتش درآمد.
«ایلیوشین» در وقت اضافه
قبول کنیم ما میزبان شایستهای برای میراث جهانی یونسکو نبودیم؛ ما مدیریت بحران را فقط در جلسهها بلدیم؛ در عمل هیچی بلد نیستیم؛ ما پدافند غیر عامل _این سازمان بلندآوازه دولتی_ را برای چه داریم وقتی اینهمه در برابر بلایای طبیعی و غیر طبیعی آسیبپذیریم و اقدامها نیز در وقت اضافه و بدون هزینههای نابودکننده، منتج به نتیجه نمیشود؟