معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه شمالی:
خانم قائیپاشا یکی از موفقترین فرمانداران استان هستند
«محمدابراهیم تولایی» گفت: وظیفه دارم از سرکار خانم قائیپاشا قدردانی کنم که با توجه به اینکه نخستین بانوی فرماندار استان مازندران بود و انتخاب ایشان چندان آسان نبود اما امروز باید بگویم ایشان یکی از فرمانداران موفق ماست و این نگاه و نظر مدیریت ارشد استان است.
به گزارش تفکر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در ابتدای جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه شمالی به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: دوست داشتیم پرچم عزاداری امسال نیز با حضور رهبر شهید برپا میشد که تقدیر اینگونه رقم خورد که ایشان با جد خود محشور شوند.
تولایی ضمن قدردانی از همه مدیران گفت: شما تصور نکنید که مدیر یک شهرستان کوچک در استان مازندران هستید چون اگر یک شهروند در بازار دچار کمبود و مشکل شود، نگاه و نظرش ممکن است نسبت به نظام منفی شود و شما باید چنین نگاهی به مسئولیت خود داشته باشید و بدانید همه شما مدیران نظام هستید.
وی تاکید کرد: وقتی رییسجمهور کشور میگوید من نوکر مردم هستم، من که در یک اداره مدیریت دارم نباید به دنبال آقایی باشم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران بر رفتار کریمانه با مردم توسط مدیران تاکید کرد و گفت: در ادبیات دینی و مذهبی ما خدمت به خلق بزرگترین عبادت معرفی شده است و رهبر شهید و آقا سید مجتبی و همچنین بنیانگذار انقلاب اسلامی هم شأنی جز خدمترسانی به مردم برای خود قائل نبودند.
تولایی در ادامه گفت: حدود ۷۰ سال قبل فردی در ورودی شهر گرگان چند درخت چنار کاشت و امروز همه مردم از کنار این چنارها که رد میشوند برای پدرش طلب آمرزش میکنند و امروز ما باید در شهرستان سوادکوه شمالی چنار بکاریم تا صد سال دیگر مردم برای ما طلب آمرزش کنند و چناری که امروز شهرستان سوادکوه شمالی نیاز دارد، زیرساختهای عمرانی و صنعتی است.
وی همچنین گفت: ما مدیران عموماً گفتیم مردم باید چه بکنند و چه نکنند و من پیشنهاد میکنم از امروز بگوییم ما مدیران باید چه بکنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ادامه داد: اگر مدیری میخواهد آقایی کند بهتر است دنبال کار دیگری برود و اگر میخواهد نوکری کند و برای ارباب خود یعنی همین مردم، گام بردارد، بسمالله.
وی به شرایط جنگی اشاره کرد و گفت: همین الان برخی بچههای مازندران در بندرعباس پای سنگر دفاع از کشور هستند و دمای بندرعباس بالای ۵۰ درجه است و در چنین شرایطی سنگر دفاع را حفظ میکنند و ما هم که اینجا نشستهایم باید فداکارانه از حق و حقوق مردم دفاع کنیم.
محمدابراهیم تولایی ادامه داد: نگاه ما باید اینگونه باشد که حقوق ما را مردم پرداخت میکنند و لازم است طوری رفتار کنیم که مردم احساس همدلی کنند با ما.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران به وضعیت تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: وظیفه دارم از سرکار خانم قائیپاشا قدردانی کنم که با توجه به اینکه نخستین بانوی فرماندار استان مازندران بود و انتخاب ایشان چندان آسان نبود اما امروز باید بگویم ایشان یکی از فرمانداران موفق ماست و این نگاه و نظر مدیریت ارشد استان است.
وی همچنین از مدیران حاضر در جلسه شورای اداری قدردانی کرد و گفت: همراهی شما مدیران در موفقیت فرماندار شهرستان نقش بسیار داشت و من هم به سهم خودم از شما قدردانی میکنم.
تولایی در خصوص راه شهرک صنعتی بشل نیز گفت: ۵۰ درصد اعتبار این راه را استاندار قول تامین دادند اما ۵۰ درصد دیگه را باید فعالان صنعتی شهرک بهعنوان مسئولیت اجتماعی پراخت.
گفتنی است معاون استاندار مازندران به اتفاق فرماندار و مدیران شهرستان سوادکوه شمالی از کارخانه اشباع تراورس و راه دسترسی به چند واحد صنعتی نیز بازدید بهعمل آورد.



«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.