استاندار مازندران در بازدید از یک پروژه نیمهتمام محوری:
پلِ پلسفید یک پروژه ملی است و هرچه زودتر باید به بهرهبرداری برسد
«مهدی یونسی رستمی» در حاشیه بازدید از عملیات اجرای پل بزرگ پلسفید با تأکید بر اهمیت راهبردی آن، گفت: این پروژه بسیار مهم و و بر ترددها تأثیرگذار است و نباید پروژهای استانی تلقی شود بلکه یک پروژه ملی است که بیش از ۲۰ سال اجرای آن طول کشیده و واقعاً این زمان طولانی زیبنده مردم ما نیست و لازم است هرچه زودتر به بهرهبرداری برسد.
به گزارش تفکر، استاندار مازندران از آغاز عملیات نصب عرشههای پل بزرگ شهر پلسفید خبر داد و گفت: نصب عرشههای این پل بزرگ و مهم استان در بخش شمالی پروژه آغاز شده و پیشبینی میشود طی ۲ ماه آینده به پایان برسد.
وی با اشاره به برخی چالشهای ناخواسته پیش روی اجرای پروژه افزود: اگر شرایط جنگی نبود، برنامه داشتیم که ۳۰۰ متر از پروژه را تا نوروز امسال به پایان برسانیم. اما به دلیل رخدادهای چند ماه گذشته این تأخیر پیش آمد که من بابت آن عذرخواهی میکنم.
نماینده عالی دولت در مازندران پیرامون زمانبندی اجرای طرح نیز اظهار کرد: تلاش بر این است که با تکمیل این طرح بزرگ تا پایان امسال مردم شهرستان سوادکوه و افرادی که از این مسیر عبور میکنند، بتوانند بدون ترافیک، با خیال راحت در این محور تردد کنند.
یونسی رستمی درباره روند کار پیمانکاران نیز گفت: در بخش جنوبی کار پیشرفت بسیار خوب و رضایتبخشی دارد و پیمانکار فعالانه کار میکند. اما در بخش شمالی رضایت کامل نداشتم؛ هفته گذشته تذکرات لازم را دادم و امروز هم برای بررسی همین موضوع آمده بودم. البته پیشرفت بدی نداشت، اما باید سرعت بیشتری بگیرد.
استاندار مازندران گفت: عرشهگذاری در بخش شمالی پروژه آغاز شده و فکر میکنم طی حدود ۲ ماه آینده به پایان برسد. در قسمت جنوبی هم حداکثر ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده عرشهگذاری تکمیل میشود و پس از آن کار در بخش شمالی ادامه مییابد.
گفتنی است پل بزرگ مرکز شهر پلسفید که در یک سال گذشته با پیگیریهای ویژه استاندار مازندران و همراهی وزارت راه و شهرسازی فرآیند ساخت آن شتاب گرفت، بخشی از فرآیند تعریض محور پرتردد سوادکوه است که ساخت آن از دهه ۸۰ تا کنون به دلیل چالشهای اعتباری مورد توجه قرار نداشت. اما در دولت چهاردهم، بیش از ۲۰ سال چشمانتظاری اهالی این شهر به پایان رسید و عملیات اجرایی آن اکنون با سرعت بالایی در حال انجام است.

«مسعود پزشکیان»؛ مردی آرام در روزهایی سخت
کشورها در بحران، بیش از آنکه به صدای بلند نیاز داشته باشند، به اعصاب آرام و تصمیمات منطقی و عملی نیاز دارند و یکی از مهمترین ویژگیهای «مسعود پزشکیان» در این دوره، همین آرامش در تصمیمگیری، صداقت در رفتار و گفتار و پرهیز از واکنشهای هیجانی بود. او از همان آغاز فعالیت خود نشان داد که علاقهای به تولید دوقطبیهای جدید ندارد و ترجیح میدهد به جای افزودن بر شکافهای موجود، بر نقاط مشترک تکیه کند.
از دولتِ کارگر تا دولتِ معمار
دولتِ معمار، دیگر وارد مصالح و ملات نمیشود؛ او «کدهای ساختمانی مهارت» را مینویسد، «پلان شایستگی» را ترسیم میکند، «مهندسان ناظر» را بر کیفیت میگمارد و سپس عقب مینشیند تا بخش خصوصی، تشکلهای صنفی و نهادهای اجتماعی، ساختمان مهارت را با خلاقیت خود برپا کنند.
خشم و خرسندیِ توأمان
نکته مهم این است که قاطبه مردم از شنیدن خبر احتمال امضای این یادداشتتفاهم و توقفِ کامل جنگ، خرسند شدند و اقتضائات اقتصادی و الزامات معیشتی نیز امضای آن را هوشمندانه میداند اما برخی جریانات تندرو، منافع سیاسی یا اقتصادی خود را در تعارض با آن میبینند و به بازگشت کشور به شرایط عادی روی خوش نشان نمیدهند.