به گزارش تفکر، مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران همچنین گفت: بیشترین قربانیان تصادفات رانندگی در مازندران را مردان با ۸۹ نفر، تشکیل میدهند.
وی به پراکندگی جغرافیایی مرگومیر ناشی از تصادف در استان مازندران اشاره کرد و گفت: شهرستانهای بابل با ۱۸مرگ و ساری و آمل با ۱۳ مرگ بیشترین تلفات رانندگی را در سه ماهه گذشته داشتند و از شهرستانهای سواکوه شمالی و رامسر هیچ مرگی براثر سوانح رانندگی، گزارش نشده است.
عباسی افزود: از ۱۱۴ کشته تصادفات سه ماهه امسال، ۸۵ نفر در حوادث برونشهری و راه روستایی (با کاهش ۲۶ درصدی) و ۲۹ نفر در حوادث درونشهری، (تغییری نداشت) گزارش شده است.
* افزایش ۱۱ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی
طبق آمار پزشکی قانونی مازندران در سه ماهه فصل بهار امسال ۳هزار و۶۶۱ نفر به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردهاند که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.
گفتنی است استان مازندران با داشتن سه محور اصلی منتهی به پایتخت، از جمله استانهایی است که بیشترین تردد خودرویی را دارد. این استان ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که سه هزار کیلومتر آن جاده اصلی است.
عذاب وجدان در حمام
دوش آب گرم بعد از یک روز کاری که عبور از خیابان، هیاهو و شلوغیهایش کلی رنگ و روی آدم را(پس از تخریب خاموشِ ریهها) سیاه میکند، چه اتفاق خوشایندیست. تصور کنید که این دلخوشی محبوب را ناگهان یا حتی یواشیواش از دست بدهیم! چه حسی به ما دست میدهد ؟
تشنهلب در هوای آلوده میمیریم
برای اینکه مخاطب این نوشتار متوجه عمق گرمایش جهانی و تغییرات اقلیم باشد لازم است یادآور شویم تا همین چند سال قبل، جنگلهای منطقه الیت در مرزنآباد چالوس در آبانماه زیر نیم متر برف مدفون بود اما طی هفتههای اخیر که اسیر حریق شد، نه تنها برف و بارانی در منطقه نباریده بود بلکه برگهای خشک گیاهان مانند یک انبار باروت عمل کرد و در خدمت گسترش آتش درآمد.
«ایلیوشین» در وقت اضافه
قبول کنیم ما میزبان شایستهای برای میراث جهانی یونسکو نبودیم؛ ما مدیریت بحران را فقط در جلسهها بلدیم؛ در عمل هیچی بلد نیستیم؛ ما پدافند غیر عامل _این سازمان بلندآوازه دولتی_ را برای چه داریم وقتی اینهمه در برابر بلایای طبیعی و غیر طبیعی آسیبپذیریم و اقدامها نیز در وقت اضافه و بدون هزینههای نابودکننده، منتج به نتیجه نمیشود؟