به گزارش تفکر، نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباسآباد در مجلس شورای اسلامی امروز جمعه در نشست شورای اقتصادی مازندران با اشاره به پروژههای عمرانی در بخش کوهستان تنکابن گفت: در حال حاضر دو پروژه ملی در این بخش در دست اجرا قرار دارد که یکی از مهمترین آنها راه اصلی مواصلاتی تنکابن به الموت و قزوین است.
وی افزود: این پروژه در قالب ۶ قطعه تعریف شده است. قطعات یک، دو، سه در استان قزوین قرار دارد که خوشبختانه تقریباً به اتمام رسیدهاند اما قطعه چهار در قزوین متوقف شده و باید دوباره فعال شود.
نماینده مردم غرب مازندران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان مازندران نیز قطعات پنج و شش این مسیر قرار دارد که قطعه پنج فعال است و بهویژه طی یک سال گذشته با ورود مؤسسه راه ایران بهعنوان پیمانکار، روند اجرای آن شتاب قابل توجهی گرفته است.
حسینی تصریح کرد: سال گذشته مهندس بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از این پروژه بازدید داشت و پس از آن مقرر شد قطعه ۶، از محدوده کارگاه قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) تا تنکابن، فعال شود.
وی گفت: پس از بررسیهای انجامشده، نقشههای قطعه شش ابلاغ و پیمانکار آن انتخاب شده و اکنون در مرحله انتخاب مشاور قرار دارد که نشاندهنده پیشرفت مناسب این پروژه است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پروژه آبرسانی به سه شهرستان تنکابن، خرمآباد و عباسآباد نیز گفت: برای اجرای این طرح یک بند آبگیر در رودخانه دوهزار احداث میشود و حدود هفت کیلومتر خط انتقال تا محل مخزن و تصفیهخانه در نظر گرفته شده است تأمین اعتبار آن هم صورت گرفت.
وی افزود: تأکید ما این است که روستاهای مسیر دوهزار نیز از مزایای این پروژه آبرسانی بهرهمند شوند.
سید شمسالدین حسینی درباره تأمین اعتبار پروژهها نیز گفت: برای پروژه راه تنکابن–الموت–قزوین، حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق ماده ۵۶ پیگیری شده که به سازمان برنامه و بودجه منعکس شده است. همچنین برای پروژه آبرسانی دوهزار به سه شهرستان نیز ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ تصویب شده و بانک عامل آن را پذیرفته است.
